Cancer borde inte få finnas

Idag fick jag det tråkiga beskedet om att en liten flicka på 7 år nyligen dött av en cancersjukdom. Hon verkade verkligen vara en underbar liten flicka med hur bra och trevliga föräldrar som helst. Flickan hette Hanna och gick i min gamla skola, hon dog i förra veckan.  Jag fick det svåra beslutet att ta när en vän på skolan ringde och frågade om jag ville vara med och sjunga på Hannas begravning, vilket var hedrande men som samtidigt kommer bli tufft mentalt. Det finns mycket som är för men det finns också mycket som är emot det. Jag har aldrig sjungit på en begravning förut, men jag har dessvärre varit med på en del tyvärr. Jag vet hur jobbigt det är, både när man är där som en medlidande vän men också när det gäller ens nära och kära, och det är jobbigt och svårt att sitta och godta att någon inte längre får finnas mer. Samtidigt som man får se det positiva i det man kanske fått av den människan.
Jag har trots att det kommer bli svårt att genomföra tackat ja till förfrågan och känner att det var rätt beslut. jag hoppas att jag kommer förmedla något positivt till den här familjen och att jag ska klara av situationen som jag kommer sitta i när folket är samlat för att ta farväl till Hanna.

Detta är bloggen som föräldrarna beskrivit den resa hanna hade som dödligt sjuk.
http://hannalindstroem.webblogg.se/
Summertime

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0