Hej jag heter sara och jag är 17 år gammal

Läste i tidningen att ungdomar under 15 år inte får köpa energi dricka längre, ingen red bull eller något liknande. Kanske är lika bra, men samtigt som jag förstår att det är onyttigt kan man ju lika gärna dra upp andra saker som också är onyttiga. tex chips, cola, mc donalds och allt va det är. Jag menar snart får ungdommar även jag inte köpa något alls. Jag skulle till exempel köpa lite mat och dricka till en middag och tog en cider där det stog 0.5 % alkohol.. ni tror inte att jag var tvungen att lämna tillbaka den. Hej alla i kön jag heter sara och jag är inte 18! hur pinsamt var inte det. Jag tror dessutom att barnen kommer tycka det är mycket coolare att dricka red bull nu eftersom det är mer förbjudet. Det gäller ju allt annat också som man inte för köpa eller göra p.g.a. att jag kanske är en dag under 18. Dagens ungdomar håller ändå på och spårar.. Undra om det hade varit annorlunda på ett bra sätt om åldersgränsen var lägre till allting? Eller hade det varit ännu värre då? Men i andra länder får man ju köpa dricka hur gammal man än är och dom människorna dricker ju mycket mindre än oss. lite klurigt detdär..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0