va bara dig själv

Alla har vi kapitel i våra liv, somliga bra och somliga man helst bläddrar förbi. Idag vände jag blad, ett nytt kapitel. Det kändes bra riktigt bra till och med. Jag hade dragit ut på det alldeles för länge, så länge att jag glömt bort vad det egentligen handlade om. Ibland tappar man tråden, det gäller bara att man inte tappar den totalt. Något jag själv tror jag varit nära att göra. Helt förvirrad, har jag följt andras vägar istället för att fokusera på min egen. Idag insåg jag något som ingen utom jag själv förstår sig på. Nå mitt mål. För alla har vi mål att önskas uppnå annars finns ingen drivkraft till någonting, då slukas du upp av andra och du själv försvinner utan att någon märker någonting. Det är viktigt att skilja på två saker: att ta åt sig och insperaras och att ta åt sig och försöka efterlikna. Det finns ingen mening med att efterlika någonting som redan finns? Jag ser inte det nödvändiga i det. Det viktiga är att man gör det amn själv känner, vilket är en väldigt förutsägbar mening man hört många gånger men av orsaken att den faktiskt stämmer väldigt bra tror jag.


Kommentarer
Postat av: pia

so very true. <3

2009-09-25 @ 06:42:56
URL: http://ternstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0