Nu är jag anställd som bartender

Jag va faktiskt nervös timmarna innan jag skulle åa till jobbet för första gången. Och det dämpade ju inte nerverna när rickard sa att det bara skulle vara han och jag i baren den här kvällen. Jag baa visste hur mycket fel jag skulle göra och hur pinsamt allt skulle vara, men tog det med en nypa sallt och åkte dit. När jag kom dit va väll klockan runt tio på kvällen och de va inte mycket folk alls, så jag ställde mig och kollade på rickard när han gjorde lite drinkar, för att lära mig lite. Och när folket kom hade jag faktiskt fått ett litet hum om vad man fatkiskt gör och vart allt ligger. Kunderna va såklart med mig och visste om att jag var ny, men tiden gick och det flöt faktiskt för mig. Känndes ännu bättre när folk frågade den frågan jag först hade hoppats att inte få, nämligen gör nått gott! Men nu kunde jag lite och när dom frågade, gjorde ja lite som jag lärt mig vilket ble succé! YES ett poäng till sara. Fördelen med att vara barteder är tycker jag, allas historier mest dystra ärligt talat som alla får för sig att berätta när man sitter där och alkoholen rinner ner i kroppen. Och jag kan säga att man får en helt annan syn på just alkoholen när man står där och ser när alla blir fullare och fullare. Jag fick skjuts, och var hemma runt 4. Och nöjd som jag faktiskt var, gick jag och la mig och herre vad man uppskattade sin säng. sen dagen efter känner mig sig nästan bakis med det är nått man får ta.. :D


Kommentarer
Postat av: Emilia

Någon lär ju bli vår personliga bartender från och med nu!!

2009-10-11 @ 14:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0