Barn skriver till gud


Kära Gud,Kommer du ihåg när det snöade så mycket så vi inte kunde gå till skolan?
Kan du göra om det? ( Lars 6 år)

Gode Gud. Jag vill bli uppfinnare men jag vet inte vad jag ska uppfinna. (Karl, 6 år)


Gode Gud
Jag skickar tjugofem öre som du kan ge till något barn
som är fattigare än jag

Gode Gud, jag vet att du älskar alla, men då har du aldrig mött min syster.(Anton, 8 år)

Gode Gud, var det du som hittade på att man kan kramas? Det är en bra grej. (Berit, 8 år)

Käre Gud
Kommer det alltid rätt själ i rätt människa
när du skapar?
En vacker dag kanske det blir fel

Kära Gud, jag tror att det skulle komma mycket mer folk till din kyrka
om du flyttade den till Disneyland. (Lena, 9 år)

Käre Gud
När du låter det regna
hur vet du hur länge det skall hålla på?

Gode Gud. Hur kommer det sig att du aldrig är på TV? (Kim, 8 år)


http://skrattemyndigheten.se/roliga-historier/Barnhistorier/Barn-Skriver-Till-Gud/details



Läste igenom några och den här boken är verkligen bra, men framförallt så himmla gullig =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0